Algemene Voorwaarden

1. Algemeen Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle zorg- en dienstverlening die door Assiya Thuiszorg wordt verleend. Door gebruik te maken van onze diensten gaat u akkoord met deze voorwaarden.

2. Zorgverlening

2.1 Assiya Thuiszorg biedt zorg en ondersteuning aan cliënten op basis van een zorgindicatie, opgesteld door een bevoegd arts of zorgprofessional.

2.2 De zorg wordt verleend volgens het overeengekomen zorgplan dat in samenspraak met de cliënt of diens vertegenwoordiger is opgesteld.

2.3 Wijzigingen in de zorgbehoefte van de cliënt worden besproken en waar nodig verwerkt in het zorgplan.

3. Afspraken en Annuleringen 

3.1 Afspraken voor zorgverlening worden in overleg met de cliënt gemaakt en in een zorgschema vastgelegd. 

3.2 Annuleringen van geplande zorgmomenten dienen minimaal 24 uur van tevoren aan Assiya Thuiszorg te worden doorgegeven. Bij latere annuleringen kan Assiya Thuiszorg de kosten van de geannuleerde zorg in rekening brengen.

4. Kosten en Vergoedingen 

4.1 De kosten van de zorgverlening worden bepaald op basis van de zorgindicatie en de tarieven die Assiya Thuiszorg hanteert. 

4.2 De zorg kan worden vergoed vanuit de Wet Langdurige Zorg (WLZ), Zorgverzekeringswet (ZVW) of via een Persoonsgebonden Budget (PGB), afhankelijk van de zorgvorm en indicatie. 

4.3 Indien er geen recht is op vergoeding, zijn de kosten voor rekening van de cliënt. Facturen dienen binnen de gestelde betalingstermijn te worden voldaan.

5. Privacy en Gegevensbescherming 

5.1 Assiya Thuiszorg verwerkt persoonsgegevens in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). 

5.2 Persoonsgegevens van cliënten worden uitsluitend gebruikt voor het leveren van zorg en het onderhouden van administratieve verplichtingen. 

5.3 De cliënt heeft te allen tijde recht op inzage, correctie of verwijdering van zijn of haar persoonsgegevens, tenzij de wet anders bepaalt.

6. Aansprakelijkheid 

6.1 Assiya Thuiszorg is aansprakelijk voor schade die is veroorzaakt door nalatigheid of fouten van haar medewerkers, mits dit verband houdt met de uitvoering van de zorgverlening. 

6.2 Assiya Thuiszorg is niet aansprakelijk voor schade ontstaan door onjuist verstrekte informatie door de cliënt of diens vertegenwoordiger, of door het niet opvolgen van gegeven adviezen. 

6.3 Assiya Thuiszorg is niet verantwoordelijk voor verlies, diefstal of schade aan persoonlijke eigendommen van de cliënt.

7. Klachten 

7.1 Assiya Thuiszorg streeft naar hoogwaardige zorgverlening. Mocht de cliënt ontevreden zijn over de geleverde zorg, dan kan een klacht worden ingediend. 

7.2 Klachten kunnen schriftelijk of mondeling worden ingediend bij de zorgcoördinator of via ons klachtenformulier. We streven ernaar elke klacht zorgvuldig en binnen een redelijke termijn te behandelen. 

7.3 Indien een klacht niet naar tevredenheid wordt opgelost, kan de cliënt zich wenden tot een onafhankelijke geschillencommissie.

8. Wijzigingen in de Algemene Voorwaarden 

8.1 Assiya Thuiszorg behoudt zich het recht voor deze algemene voorwaarden te wijzigen. Wijzigingen worden ten minste 30 dagen van tevoren schriftelijk aan de cliënt medegedeeld. 

8.2 Indien de cliënt niet akkoord gaat met de wijzigingen, heeft deze het recht de zorgovereenkomst te beëindigen zonder opzegtermijn.

9. Beëindiging van de Zorgovereenkomst 

9.1 De zorgovereenkomst kan door beide partijen schriftelijk worden beëindigd, met inachtneming van een opzegtermijn van 30 dagen. 

9.2 In geval van noodsituaties of onvoorziene omstandigheden kan Assiya Thuiszorg de zorgovereenkomst per direct beëindigen, mits dit zorgvuldig aan de cliënt wordt uitgelegd.

10. Toepasselijk recht 

10.1 Op alle overeenkomsten met Assiya Thuiszorg is het Nederlands recht van toepassing. 

10.2 Geschillen voortvloeiend uit of in verband met de zorgverlening zullen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in Nederland.

footer-logo

Contact

Bij Assiya Thuiszorg bieden we persoonlijke zorg aan huis, afgestemd op uw wensen en gezondheid. Van medische zorg tot dagelijkse ondersteuning, wij staan voor u klaar. Heeft u vragen of wilt u direct hulp inschakelen? Bel ons gerust, wij zijn er voor u.